دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
روانشناسی
ارائه مدل اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای یادگیری خودگردان و سبک‌های تربیتی والدین با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی

محدثه نعمتی؛ آرزو شمالی اسکویی؛ هایده صابری

دوره 9، شماره 1 ، فروردین 1402، ، صفحه 313-324

https://doi.org/10.22034/ijes.2023.1988001.1381

چکیده
  هدف: اهمال‌کاری تحصیلی باعث افت عملکردهای تحصیلی می‌شود و باید به‌دنبال راهکارهایی برای کاهش آن بود. در نتیجه، این مطالعه با هدف ارائه مدل اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس راهبردهای یادگیری خودگردان و سبک‌های تربیتی والدین با نقش واسطه‌ای خودکارآمدی تحصیلی انجام شد. روش‌شناسی: طرح پژوهش مقطعی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر ...  بیشتر